Periodontologia – leczenie chorób przyzębia

Periodontolodzy z Dental Nobile Clinic to lekarze z wieloletnim doświadczeniem, którzy zdiagnozują Twój problemy z przyzębiem, na przykład dziąsłem czy kością szczęki, jak również z błoną śluzowej jamy ustnej, dokładnie wyjaśnią przyczyny schorzenia i przeprowadzą leczenie. Warto podkreślić, że nasi periodontolodzy zawsze dbają o komfort pacjentów podczas wszelkiego typu zabiegów.

Potrzebujesz pomoc lekarza periodonty? Zapraszamy do Dental Nobile Clinic w Piasecznie ‒ w pobliżu Warszawy, w szczególności Mokotowa i Ursynowa.

periodontolog

Czym zajmuje się periodontologia?

Periodontologia jest dziedziną stomatologii, która zajmuje się chorobami przyzębia i błony śluzowej jamy ustnej. Przyzębiem są wszystkie tkanki twarde i miękkie otaczające ząb, które są odpowiedzialne za stabilne utrzymanie zębów w odpowiedniej pozycji. Do tkanek tych zaliczamy: dziąsło, kość szczęki, cement korzeniowy (kostniwo) oraz włókienka rozpięte między kością a kostniwem pokrywającym korzeń zęba. Miejsce, w którym się one łączą nazywamy kieszonką dziąsłową.

Jakie są główne objawy chorób przyzębia?

Najczęstszą przyczyną chorób przyzębia jest nieodpowiednia higiena jamy ustnej lub jej brak. Czynnikiem ryzyka jest także palenie tytoniu, stres, otyłość i cukrzyca. W wyniku tego mogą powstać poważne problemy i choroby przyzębia, które mają m. in. takie objawy jak:

• zaczerwienienie i obrzęk dziąseł
  • krwawienie i wrażliwość dziąseł podczas szczotkowania zębów
  • powstawanie osadów lub kamienia nazębnego
  • niesmak w ustach
  • odsłonięcie szyjek zębowych
  • nieprzyjemny zapach z ust
  • nadwrażliwość zębów na ciepło i zimno
  • chwiejność zębów
  • przemieszczanie się zębów i powstawanie szpar między nimi.

Jak leczyć choroby przyzębia?

W każdym przypadku choroby przyzębia należy najpierw usunąć czynnik patogenny (kamień, osad, płytka bakteryjna) oraz uzyskać taki stan, w którym higiena jamy ustnej jest idealna.
W przypadku zapalenia dziąseł wystarczą zabiegi profesjonalnego czyszczenia w gabinecie połączone z edukacją dotyczącą szczotkowania i nitkowania, doborem środków mechanicznych i farmakologicznych do stosowania w domu. Jeśli pacjent będzie stosował się do zaleceń i regularnie zgłaszał się na skaling z piaskowaniem, zapalenie dziąseł nie nawróci.

Warunkiem powodzenia leczenia jest cierpliwość i determinacja pacjenta. Leczenie bowiem wymaga częstych wizyt kontrolnych oraz profesjonalnych czyszczeń. Pacjenta obowiązuje reżim higieniczny co wymaga zmiany przyzwyczajeń i wiele wysiłku.

W zaawansowanych chorobach przyzębia wykonuje się zabiegi chirurgiczne. Najprostszym z nich jest kiretaż, czyli oczyszczenie i spłycenie nieprawidłowych kieszonek dziąsłowych. W przypadku znacznego rozchwiania zębów wykonywany jest zabieg szynowania zębów.

dr Kamil Sidorowicz

periodontologia, protetyka, implantologia, chirurgia

przyjmuje w
wtorki: 9:00 – 15.00
środy: 15:00 – 20:00

Dlaczego mam nieprzyjemny zapach z ust?

Nieprzyjemny zapach z ust jest przykrą dolegliwością utrudniającą kontakty międzyludzkie. Kiedyś hasło „o tym nie powie ci najlepszy przyjaciel” było wykorzystane w reklamie pasty do zębów. Przyczyny mogą być bardzo różne, zawsze jednak należy zacząć od wizyty u dentysty. Dopiero po wykluczeniu przyczyn stomatologicznych, można udać się do gastrologa.

Czy na choroby przyzębia mogą chorować dzieci?

Schorzenia przyzębia u dzieci występują zdecydowanie rzadziej niż u dorosłych. Często mają bardziej gwałtowny i szybki przebieg. U dzieci najczęstszą dolegliwością przyzębia jest zapalenie dziąseł, dużo rzadziej paradontoza (zapalenie przyzębia).